طرح تبديل سايپا براي خودرو آريو اعلام شد

۱۷ بازديد ۰ نظر

به عنوان مثال، در آريوهاي مونتاژ سايپا نمايشگر لمسي، سيستم تهويه اتوماتيك، دكمه هاي كروزكنترل و اينترفيس از روي فرمان حذف شده اند. اما وجود هندسه X مانند در جلو براي اجزاي سيستم تعليق تيگو ۷ و مركز ثقل پايين منجر به هندلينگ عالي براي اين كراساوور جمعوجور شده است. هر دو خودرو يعني زوتي كوپا T۲۱۰ و چري تيگو ۷ در محور جلو با ساختار مكفرسون و در عقب مولتيلينك يا اتصالات چندگانه با رينگ ۱۸ اينچي تجهيز شدهاند. گيربكس ۶ سرعته اتوماتيك كوپا، باتوجه به بخش نرمافزاري جديد TCU و سختافزاري آن، هماهنگي عالي با موتور ۱.۵ ليتري توربوشارژ دارد تا قدرت را مانند رقيب هموطن خود به محور جلو برساند. باتوجه به اينكه نمونهي خودكار اين خودرو، داراي جعبهدندهي چهار سرعته و مدل دستي، داراي جعبهدنده ۶ سرعته است، تفاوت زيادي در زمان سرعتگيري از صفر تا ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت ديده ميشود. تعويض رادياتور بخاري توسط مكانيك ميتواند هزينه زيادي براي شما در بر بگيرد. يكي از دلايلي كه ميتواند در انتخاب خودروء آريو S300 شما را تحريك كند ، جادار بودن داخل كابين است چون اگر شما يك خانواده چهار نفره باشيد به راحتي ميتوانيد با خريد خودروء آريو S300 به مسافرتهاي طولاني بپردازيد چرا كه جادار بودن در هنگام مسافرتهاي طولاني ميتواند نقش زيادي در عدم خستگي سرنشينان داشته باشد.

كاربران سايت بايد هنگام ارسال ديدگاه از كلمات مناسب استفاده كنند. هنگام خريد رادياتور بخاري اريو به آرم زوتي حك شده روي كالا دقت كنيد. وضعيت دندهها با كمي ضربه ريز زير پايي كه بر روي پدال ترمز قرار گرفته جا ميروند و ترمز دستي ساده خودرو را آزاد ميكنيم. اگرچه در زمينه طراحي كابين و آپشنهاي رفاهي، تيگو ۷ در سطح پايينتري قرار دارد. لامپ هاي ال اي دي روشنايي در روز (ديلايت) در قسمت پاييني كاسه چراغ به صورت يك نوار افقي جاي داده شدهاند و چراغهاي راهنما نيز درون كاسهچراغهاي اصلي به صورت يكپارچه قرار گرفتهاند. اما بايد گفت كه به هيچوجه جاي نگراني وجود ندارد، چرا كه آريو فنربندي بسيار نرمي (حداقل نسبت به پژوهاو وليكس) دارد و به طور كلي خودرويي مناسب براي آرام رفتن هاي خانوادگي به نظر مي رسد.هندلينگ خودرو بد نيست اما حركت گهواره اي در پيچ ها كاملا محسوس است و در صورت فشار آوردن بر خودرو شاهد كم فرماني خواهيد بود. اگرچه سواري تيگو ۷ شايد تا مدتي به كيفيت كوپا نباشد، اما در زمان حركت در سرعتهاي بالاتر از ۷۰ كيلومتر برساعت روي سطوح ناهموار و دستاندازها، سواري قابل ملاحضهاي را در اختيار سرنشينان ميگذارد.

باتوجه به اينكه سوخت مورد استفاده در كشور از اكتان پايينتري برخوردار است، اما سابقه حضور چهار سال تيگو ۷ در بازار، نشان داده كه اين پيشرانه سازگاري مناسبي با شرايط جوي و سوختي كشور داشته و باتوجه به اينكه موتور توربوشارژ بوده در اوايل حركت كمي با افت لگ مواجه است، اما در شتابگيري عملكرد عالي از خود به نمايش ميگذارد. در سال 2008 زاتوي صادرات خودرو را با همين تك محصول شروع كرد. در صورتي كه محصول غير اصلي را تهيه كنيد، ممكن است به ساير لوازم يدكي آريو زوتي آسيب بزند. در صورتي كه توانايي انجام اين كار را نداريد، بايد از مكانيك كمك بخواهيد. ولي زوتي اين پيشرانه را به علت ضعفهايي كه داشت كنار نهاد و به جايش نمونه 1.6 ليتري ساخت ميتسوبيشي را برگزيد. آريو كپي كاملي از تويوتا آليون مدل2007 است اما در بخش فني از پيشرانه ساخت ميتسوبيشي استفاده ميكند. با اين تفاسير، بازهي قيمتي ۱۳۰ تا ۱۷۰ ميليون تومان(در صورت ثبات قيمت ها) را براي زوتي T600 مجهز به پيشرانه ۱.۵ ليتري، ميتوان در نظر گرفت. سايت ها و منابع معتبر اعلان قيمت خودرو در ايران، بهاي آريو را در دو مدل اتومات و دستي در حدود 66 و 56 ميليون تومان درج نمودهاند و اين در حالي است كه بهاي آريو S300 اتوماتيك و دستي توسط كارخانه سازنده به ترتيب معادل 62 و 54 ميليون تومان اعلام شده است.

كلام آخر اين روزها چري تيگو ۷ مدل ۹۸ صفركيلومتر را ميتوان با قيمتي در بازه ۸۰۰ ميليون تومان خريد. اكثر محصولات ساخت داخل اين ايراد را دارند، آريو S300 هم از اين قاعده مستثنا نيست و بيشتر دارندگان اين خودرو از كيفيت مونتاژ ضعيف آن به شدت گلايه مند هستند، هرچند عده اي هم اين ايراد را در خودروي خود مشاهده نكرده اند لذا اين بخش كمي هم به شانس شما بستگي دارد. در ادامه ليستي از مشخصات آريو سايپا را در قالب جدول زير براي شما آورده ايم. خدمات پس از فروش مناسب و سهولت در تامين قطعات و استهلاك پايين در بلند مدت و شرايط بهتر خريد و فروش، چري تيگو ۷ را به گزينهاي نخست خريد بدل ميكند. هرچند كه نبايد از هماهنگي بسيار عالي گيربكس دوكلاچه تيگو ۷ با موتور صرف نظر كرد، اين گيربكس اگر باتوجه به حفظ كاركرد استاندارد ساليانه ۲۰ هزار كيلومتر و تعويض به موقع روغن گيربكس، ميتواند تا ۱۰۰ هزار كيلومتر گيربكس بيدردسر و كم استهلاك باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.