ميزان استفادهي داماي X7 از پلاستيك سياهرنگ براي قسمت پايين سپر، در مقايسه با ديگر كراساورهاي چيني، نسبتا كم است. به همين دليل آريو در بازار خودروهاي كاركرده جايگاه مناسبي ندارد و ميزان تقاضا برايش در مقايسه با خودروهاي چيني كاركرده به مراتب كم تر است. در پايان نيز بايد اشاره كرد، همانطور كه گفته شد، اين روزها اكثر خودروهاي چيني با سيستم تعليق مخصوص به خود روانه بازار ميشوند كه اين موضوع ممكن است كمي شما را مردد كند. چراغ هاي خطر نسبتاً بزرگ با گرافيك داخلي زيبا يكي از قسمت هايي است كه شخصيت آريو را از دور به ديگران گوشزد مي كند. با ورود به كابين سايپا آريو با فضايي بزرگ و جادار مواجه خواهيم شد كه نسبت به ابعاد كلي خودرو و سگمنتي كه در آن به رقابت مشغول است، كمي دور از انتظار است. ديد خودرو به بيرون با توجه به شيشه هاي جانبي خوب و راضي كننده است.
به هر حال آريو S300 اولين و تنها محصول كمپاني زوتي در ايران است، كمپاني زوتي همواره به يك كمپاني كپي كننده در جهان مشهور است، در همين راستا خودروي آريو S300 هم به طور كامل كپي كاري شده است به شكلي كه در هيچ يك از قسمت هاي آريو S300 مستقل عمل نشده است، و هر بخش حاصل كپي كاري كامل بوده است، البته اين نكته را نبايد فراموش كرد كه اين كپي كاري باعث زيبايي و يكدست شدن آريو S300 در بازه قيمتي كمش شده است، هرچند ظاهر اين خودرو قديمي است و هركسي آن را پسند نمي كند، در هر صورت براي شناخت كامل اين سدان چيني قصد داريم محاسن و معايب آريو S300 را به طور دقيق مورد بررسي قرار دهيم، پس با اول خودرو همراه باشيد… موتور ميتسوبيشي اين خودرو در يك كمپاني تحت نظارت خود ميتسوبيشي در چين توليد مي شود در نتيجه انتظار كيفيت بالاي عملكردي را از اين خودرو داشتيم اما آنچه كه پس از اولين تلاش براي شتابگيري ديده شد ضعف عملكرد گيربكس بود. از همين رو، از اين حيث در رده مياني قرار ميگيرد و با توجه به خطوط به كار رفته در اين خودرو، بزرگتر و هيكليتر از ديگر رفقايش ديده ميشود.
1. زوميت تابع قوانين كشور است، لطفا هنگام مطرح كردن ديدگاه خود، به قوانين جمهوري اسلامي ايران احترام بگذاريد و از قرار دادن مطالب و تصاوير خلاف قانون جداْ خودداري كنيد.2. در ايران نيز پس از توافق صورت گرفته در سال ۱۳۹۳ شاهد آغاز همكاري مشترك ميان گروه خودروسازي سايپا و كمپاني خودروسازي زوتي چين بوديم كه ثمره امضاي اين قرارداد مشترك محصولي با نام “S300” بود كه تنها چند ماه بعد، نسخه توليدي اين محصول با نام سايپا آريو روانه بازار داخلي كشور شد. زوتي، كه يك كمپاني خودروساز نوپا به شمار مي رود، فعاليت خود را از سال ۲۰۰۷ و با طراحي و توليد محصولي با نام “NOMAD” آغاز كرد. با مروري بر اطلاعات و مشخصات فني اين خودرو مي توان به خوبي دريافت كه با محصولي اقتصادي همراه هستيم كه نبايد توقع شتاب و سواري تند و تيزي از آن داشت. اين روزها انتخاب خودرو با توجه به عدم تنوع محصول در بازار كار چندان دشواري نيست، تحريم هاي بين المللي و محدوديت هاي داخلي باعث شده خودروي تازه واردي به سبد محصولات شركت هاي حاضر اضافه نشود. به هر روي، آريو S300 هماينك با قيمتي مناسب (البته فعلا) در ليست محصولات سايپا حضور دارد و ميتواند به عنوان يك انتخاب معقول براي خانوادههاي ايراني در نظر