اين نيرو نيز از طريق يك گيربكس ۴ سرعته اتوماتيك به چرخهاي جلو منتقل ميشود. اين نيرو از طريق يك گيربكس ۴ سرعته اتوماتيك به چرخهاي جلو منتقل ميشود. براي مثال، 1(آينههاي جانبي دنا مجهزتر و مدرنتر به نظر ميرسند، 2) صندليهاي راننده و سرنشين جلو در 8 حالت تنظيم ميشوند (در برابر 4 حالت صندلي راننده آريو) و همچنين 3 دوربين ديد عقب، سيستم عيبيابي هوشمند، سيستم كنترل بخار بنزين، سيستم قطع سوخت خودكار از ساير مزاياي دنا در برابر آريو هستند. با اين حال تفاوت امكانات موجود در مدل فول آپشن اين خودرو با ساير مدل هاي موجود، آن چنان كه بايد چشمگير نيست. خودرو آريو در مدل اتوماتيك و فول آپشن خود از وجود قابليت هايي نظير سان روف، نمايشگر لمسي 7 اينچي و سيستم ناوبري ماهواره اي (كه از زبان فارسي نيز پشتيباني مي نمايد) بهره مي برد. نمونه دستي پيشرانهاي ۱.۵ ليتري داشت اما تمركز ما روي نسخههاي اتوماتيك و فول اين دو سدان چيني است. زوتي به كپي كاري كاملاً مو به مو از محصولات روز دنيا مشهور بوده و نمونه بارز آن نيز كپي از روي پورشه ماكان ميباشد. با ديدن سايپا آريو ( اس ۳۰۰ ) – Saipa Ario ( S300 ) به ياد تويوتا آليون ( سال ۲۰۰۷ ) خواهيم افتاد چراكه اين خودرو بر روي پلتفرم آليون ساخته ( كپي ) شده است.
جالب اين جا است كه خودروي Z300 خود يك كپي برابر اصل از مدل 2007 خودروي آليون از برند تويوتا محسوب مي گردد. خودروي آريو نسخه ايرانيزه شده خودروي زوتي Z300 چين است كه از لحاظ ظاهري شباهت زيادي به خودروي تويوتا آليون دارد و در بخش فني آن از يك موتور توليد شده توسط شركت ميتسوبيشي استفاده شده است. آن چنان كه در ابتداي متن به آن اشاره شد، خودروي آريو يا آريو S300 در واقع همان خودروي Z300 شركت زوتاي چين است. سايپا S300 يا آريو يكي از خودروهاي توليدي در كشور است كه زمان ورودش مانند ديگر خودروها سروصداي زيادي نكرد. با خريد آريو ديگري خبري از سانروف برقي و تهويه مطبوع نيست. امكان خريد انواع لوازم اسپرت خودرو آريو بصورت اينترنتي نيز مهيا مي باشد. آريو S300 نخستين بار در سال 2012 با نام زوتي Z300 وارد خط توليد كمپاني زوتي شد. تنها ايرادي كه مي توانيم به آريو وارد كنيم، كيفيت پايين مواد استفاده شده در داخل كابين است. سري Z شركت زوتاي در سه رده Z100، Z300و Z500 توليد شده كه تنها مدلZ300 آن وارد بازار ايران شده است.
به اين معني كه امكانات و قابليت هاي طراحي شده براي اين خودرو تنها موارد بديهي را در بر مي گيرد و به لحاظ تنوع و كيفيت چندان گسترده جلوه نمي نمايد. فرمان اين خودرو در سمت چپ قرار گرفته است .گيربكس اتوماتيك تيپ ترونيك، سنسور دنده عقب، ايربگ راننده و سرنشين جلويي، صندليهاي چرمي، رينگهاي آلومينيومي، صندليهاي تاشو عقب، و دكمه هاي كنترلي فضاي خوبي را بوجود آورده اند. زوتي علاوه بر ايربگ سرنشينان جلو، چهار ايربگ جانبي و پردهاي هم براي خودرو تعبيه كرده اما آريو براي ضربههاي عقب و جانبي هيچ محافظي ندارد. آريو اتوماتيك داراي پيشرانه ۴ سيلندر ۱.۶ ليتري با خروجي ۱۱۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۱ نيوتون متري ميباشد. جك J5 اتوماتيك داراي پيشرانه ۴ سيلندر ۱.۸ ليتري با قدرت ۱۴۰ اسب بخاري و گشتاور ۱۶۵ اسب بخاري ميباشد. اين پيشرانه قادر به توليد ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نيوتن متر گشتاور است.
و سيستم تعليق آريو كه 5/146 سانتي متر ارتفاع دارد. اين در حالي است كه موتور برليانس h330 حجمي معادل با ۱۴۹۸ سي سي دارد و قادر به توليد حداكثر قدرت ۱۰۳ اسب بخار و حداكثر گشتاور ۱۳۸ نيوتن متر است. در مقابل، آريو داشبوردي بروز تر دارد و به دليل فاصله محوري بيشتر، فضاي بيشتري براي سرنشينان در كابين آريو وجود دارد. پس از مشاهده قيمت هاي پژو خودرو آريو ها مي توانيد در مورد اين محصول سايپا اطلاعاتي بسيار جالب كسب نماييد. لازم به توضيح است، خودروهايي مثل پژو پارس استاندارد و سمند معمولي، با پيشرانههاي ۱.۸ ليتري، حدود ۱۰۰ اسببخار، قدرت و ۱۲۰۰ كيلوگرم وزن دارند، درحاليكه آريو، حدود ۲۰ درصد، مصرف سوخت كمتري ارائه ميكند و البته، آپشنهاي متنوعتري دارد.از لحظهاي كه پشت فرمان محصول چيني سايپا نشستيم، سطح توقعات را به ميزان قيمت خودرو، كاهش داديم. فضاي خوب براي يك خانواده 5 نفره، فاصله مناسب صندليها از هم و از سقف و يك صندوق عقب بزرگ، آريو را تبديل به يك سدان خانوادگي مناسب ميكند.